Ha szeretnénk tartani a nehezen megszerzett piaci pozíciónkat, azt úgy tudjuk elérni, hogy nem csak saját vállalatunk tevékenységét kontroláljuk, hanem a versenytársakra is állandó jelleggel oda kel figyelni. Miért van erre szükség? A marketing szakemberek szerint amellett, hogy rengeteg időt és energiát igényel a piac mozgásának, vagyis a versenytársak tevékenységének figyelemmel követése, biztosak lehetnek benne, hogy megéri nyitott szemmel járni és folyamatosan követni a többiek tevékenységének alakulását.

Marketing szakemberek véleménye szerint, ha tudjuk, hogy mit csinál a másik vállalat, azt is tudjuk, hogy mit nem csinál. Vagyis tisztában vagyunk a hiányosságaikkal, avval, hogy milyen vevői hiányt nem tudnak kiszolgálni. Ezáltal kialakul egy piaci rés, aminek kiszolgálásával mi foglalkozhatunk. Tehát olyan kiegészítő tevékenységet alakíthatunk ki, amire biztosan lesz igény. Vagyis bevételt és profitot fog számunkra eredményezni.